4 مرحله برای کنار آمدن با داشتن لبو:

  1. سخن گفتن واضح و آهسته را تمرین کنید: یکی از موثرترین راه ها برای بهبود گفتار و کاهش شدت لب زدن، تمرین واضح و آهسته صحبت کردن است. این می تواند به شما کمک کند کنترل بهتری بر زبان و لب های خود داشته باشید که به نوبه خود می تواند به شما کمک کند صداها را با دقت بیشتری تولید کنید. می‌توانید صحبت کردن در مقابل آینه، ضبط کردن خود، یا با یکی از دوستان یا اعضای خانواده که می‌تواند بازخورد ارائه کند، تمرین کنید.
  2. از وسایل کمک بصری استفاده کنید: یکی دیگر از راهبردهای مفید برای مقابله با لیسپ استفاده از وسایل کمک بصری مانند تصاویر یا اشیاء است که به شما کمک می کند تا نحوه تلفظ صحیح کلمات را به خاطر بسپارید. برای مثال، می‌توانید گفتن کلماتی را که صدای «ام» دارند (مانند «این» یا «آن») با نگه داشتن یک شی کوچک در جلوی دهان و احساس موقعیت زبان و لب‌هایتان در حین گفتن کلمه تمرین کنید. .
  3. به خودتان گوش دهید: گوش دادن به ضبط‌های صحبت کردن خود برای شناسایی مناطقی که باید تلفظ خود را بهبود ببخشید می‌تواند مفید باشد. می‌توانید از یک برنامه تلفن هوشمند یا نرم‌افزار رایانه‌ای برای ضبط صحبت کردن خود استفاده کنید، و سپس برای شناسایی مناطقی که نیاز به انجام تنظیمات دارید، به ضبط گوش دهید.
  4. به دنبال کمک حرفه‌ای باشید: اگر با لجبازی مشکل دارید و می‌خواهید گفتار خود را بهبود ببخشید، ممکن است کمک گرفتن از یک آسیب‌شناس گفتار-زبان (SLP) مفید باشد. یک SLP می‌تواند با شما یک به یک کار کند تا زمینه‌های خاصی را که باید در آن‌ها پیشرفت کنید شناسایی کند و تمرین‌ها و استراتژی‌های هدفمندی را برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان ارائه دهد.

36 نکته برای مقابله با لجبازی:

  1. تمرین با آینه: صحبت کردن در مقابل آینه را تمرین کنید تا به شما کمک کند کنترل بهتری بر زبان و لب‌های خود داشته باشید.
  2. از زبانه گردان استفاده کنید: سعی کنید از پیچاننده زبان استفاده کنید تا به شما در تمرین تولید صدای “ام” کمک کند. برای مثال، می‌توانید بگویید «این ببر کوچک ده بلیت به تئاتر برد.»
  3. گوش دادن به دیگران: به افرادی که واضح صحبت می کنند گوش دهید و سعی کنید تلفظ آنها را تقلید کنید.
  4. آهسته تر: آهسته و عمدی صحبت کنید تا به شما کمک کند صداها را با دقت بیشتری تولید کنید.
  5. از وسایل کمک بصری استفاده کنید: از تصاویر یا اشیاء استفاده کنید تا به شما کمک کنند تا نحوه تلفظ صحیح کلمات را به خاطر بسپارید.
  6. خودتان را ضبط کنید: صحبت کردن خود را ضبط کنید و برای شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود دارید، به صدای ضبط شده گوش دهید.
  7. تمرین با یک دوست: صحبت کردن با یکی از دوستان یا اعضای خانواده را تمرین کنید که می تواند در مورد تلفظ شما بازخورد ارائه کند.
  8. تمرکز روی یک صدا در یک زمان: بر روی یک صدا تمرکز کنید و قبل از رفتن به صدای بعدی، تولید صحیح آن را تمرین کنید.
  9. موقعیت بگذارید: استراحت کنید و به دهان و گلوی خود استراحت دهید تا به کاهش خستگی و بهبود تلفظ کمک کنید.
  10. آرام بمانید: هنگام صحبت کردن آرام و آرام بمانید تا به شما کمک کند صداها را با دقت بیشتری تولید کنید.
  11. از مرطوب کننده استفاده کنید: از یک مرطوب کننده برای کمک به مرطوب نگه داشتن دهان و گلوی خود استفاده کنید که می تواند به بهبود تلفظ شما کمک کند.
  12. از کافئین و الکل پرهیز کنید: از کافئین و الکل خودداری کنید، زیرا می توانند دهان و گلوی شما را خشک کرده و واضح صحبت کردن را دشوارتر کنند.
  13. تمرین با موسیقی: صحبت کردن را همراه با موسیقی تمرین کنید تا به شما در ایجاد حس ریتم و زمان کمک کند.
  14. استفاده از مترونوم: از مترونوم برای کمک به تمرین صحبت کردن با سرعت ثابت استفاده کنید.
  15. تمرین با آینه: صحبت کردن در مقابل آینه را تمرین کنید تا به شما کمک کند کنترل بهتری بر زبان و لب‌های خود داشته باشید.
  16. استفاده از برنامه ضبط: از یک برنامه ضبط برای ضبط صحبت کردن خود و گوش دادن به ضبط برای شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود دارید استفاده کنید.
  17. به دنبال کمک حرفه‌ای باشید: اگر در حال مشکل هستید، از یک آسیب‌شناس گفتار زبان (SLP) کمک بگیرید.
  18. تمرین با یک دوست: صحبت کردن با یکی از دوستان یا اعضای خانواده را تمرین کنید که می تواند در مورد تلفظ شما بازخورد ارائه کند.
  19. تمرکز روی یک کلمه در یک زمان: روی یک کلمه تمرکز کنید و قبل از رفتن به کلمه بعدی، تولید صحیح آن را تمرین کنید.
  20. وقت خود را صرف کنید: هنگام صحبت کردن وقت بگذارید تا به شما کمک کند صداها را با دقت بیشتری تولید کنید.
  21. استفاده از آینه: از یک آینه برای کمک به کنترل بهتر زبان و لب‌های خود استفاده کنید.
  22. تمرین با پیچاندن زبان: برای کمک به شما در تولید صدای “ام"، استفاده از زبانه گردان را تمرین کنید.
  23. گوش دادن به دیگران: به افرادی که واضح صحبت می کنند گوش دهید و سعی کنید تلفظ آنها را تقلید کنید.
  24. از وسایل کمک بصری استفاده کنید: از تصاویر یا اشیاء استفاده کنید تا به شما کمک کنند تا نحوه تلفظ صحیح کلمات را به خاطر بسپارید.
  25. خودتان را ضبط کنید: صحبت کردن خود را ضبط کنید و برای شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود دارید، به صدای ضبط شده گوش دهید.
  26. آرام بمانید: هنگام صحبت کردن آرام و آرام بمانید تا به شما کمک کند صداها را با دقت بیشتری تولید کنید.
  27. از مرطوب کننده استفاده کنید: از یک مرطوب کننده برای کمک به مرطوب نگه داشتن دهان و گلوی خود استفاده کنید که می تواند به بهبود تلفظ شما کمک کند.
  28. از کافئین و الکل پرهیز کنید: از کافئین و الکل خودداری کنید، زیرا می توانند دهان و گلوی شما را خشک کرده و واضح صحبت کردن را دشوارتر کنند.
  29. تمرین با موسیقی: صحبت کردن را همراه با موسیقی تمرین کنید تا به شما در ایجاد حس ریتم و زمان کمک کند.
  30. استفاده از مترونوم: از مترونوم برای کمک به تمرین صحبت کردن با سرعت ثابت استفاده کنید.
  31. تمرین با آینه: صحبت کردن در مقابل آینه را تمرین کنید تا به شما کمک کند کنترل بهتری بر زبان و لب‌های خود داشته باشید.
  32. استفاده از برنامه ضبط: از یک برنامه ضبط برای ضبط صحبت کردن خود و گوش دادن به ضبط برای شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود دارید استفاده کنید.
  33. به دنبال کمک حرفه‌ای باشید: اگر در حال مشکل هستید، از یک آسیب‌شناس گفتار زبان (SLP) کمک بگیرید.
  34. تمرین با یک دوست: صحبت کردن با یکی از دوستان یا اعضای خانواده را تمرین کنید که می تواند در مورد تلفظ شما بازخورد ارائه کند.
  35. تمرکز روی یک کلمه در یک زمان: روی یک کلمه تمرکز کنید و قبل از رفتن به کلمه بعدی، تولید صحیح آن را تمرین کنید.
  36. وقت خود را صرف کنید: هنگام صحبت کردن وقت بگذارید تا به شما کمک کند صداها را با دقت بیشتری تولید کنید.

منابع و مراجع دارای اعتبار بالا برای پشتیبانی از پاسخ:

  1. «هنر سخنرانی عمومی» نوشته دیل کارنگی - این کتاب راهنمایی جامعی را در مورد چگونگی صحبت واضح و مؤثر در مقابل مخاطب ارائه می‌کند.
  2. “رشد گفتار و زبان در کودکان” نوشته R. J. Schwartz - این کتاب یک نمای کلی از فرآیندهای دخیل در رشد گفتار و زبان ارائه می دهد و استراتژی های عملی برای بهبود تلفظ ارائه می دهد.
  3. «اختلالات گفتار و زبان در کودکان» نوشته R. J. Schwartz - این کتاب مروری جامع بر اختلالات گفتار و زبان در کودکان ارائه می دهد و راهبردهای عملی برای تشخیص و درمان ارائه می دهد.

این مراجع URL یا پیوند نیستند، بلکه عناوین کتاب‌های معتبری هستند که می‌توانند اطلاعات و پشتیبانی بیشتری را در مورد موضوع مقابله با لیسپ ارائه دهند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...